Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych uruchomi codzienne wakacyjne połączenie z Krakowa przez Skawinę i Spytkowice do Zatora. Koszty tego ogólnodostępnego połączenia w całości pokryje rodzinny park rozrywki „Energylandia” z Zatora.
Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych w Krakowie przy współpracy z parkiem rozrywki „Energylandia” z Zatora uruchomi codzienne wakacyjne połączenie kolejowe z Krakowa przez Skawinę i Spytkowice do Zatora. Pociąg będzie kursował po linii kolejowej nr 94, po której obecnie nie kursują połączenia osobowe pomiędzy Skawiną a Oświęcimiem. Połączenie ma ułatwić turystom dojazd do Zatora, który określany jest mianem rozrywkowego zagłębia południowej Polski.
– Pociąg pn. „Energylandia” będzie kursował na specjalne zamówienie złożone przez firmę Energy200-Techno Spółka Jawna A. M. Goczał, która ponosi w całości koszty uruchomienia pociągu. Będzie kursował codziennie w relacji Kraków Główny – Zator – Kraków Główny w okresie od 26.06.2015 r. do 31.08.2015 r. Wyjazd z Krakowa Głównego o godz. 8:02, przyjazd do Zatora o godz. 9:31. Wyjazd z Zatora o godz. 18:31, przyjazd do Krakowa Głównego o godz. 19:55 – powiedziała Sylwia Spychała, rzeczniczka prasowa Małopolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych.
Przewozy Regionalne poinformowały, że pociąg zostanie zestawiony z taboru typu EN57. – Będzie to pociąg ogólnodostępny, opłaty za przejazd będą obowiązywały według taryfy specjalnej. Bilety będzie można nabyć w kasach biletowych oraz w pociągu. Cena biletu normalnego na trasie Kraków – Zator wyniesie 9 zł. Za bilet normalny na trasie Skawina – Zator podróżni zapłacą 5 zł. Od powyższych cen biletów będą obowiązywały ulgi ustawowe – powiedziała Sylwia Spychała.
Pociąg będzie ogólnodostępny, co oznacza, że każdy pasażer, nie tylko klient parku rozrywki, będzie mógł do niego wsiąść. Warto dodać, że pasażerski regularny ruch kolejowy na linii kolejowej nr 94, decyzją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, został wstrzymany dwa lata temu z powodu niskiej frekwencji. Ostatnim regularnym połączeniem kolejowym był pociąg Interregio z Krakowa do Ostrawy w Czechach, który kursował od 14 do 31 grudnia 2014 roku. Obecnie trwają negocjacje pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego a samorządami przez które przebiega linia kolejowa od Skawiny do Oświęcimia, na temat reaktywacji połączeń kolejowych do Krakowa. Wstępne założenia mówią o dziesięciu parach połączeń współfinansowanych przez samorządy. Ostateczne decyzje mają zapaść do jesieni.